zondag 21 december 2008

Shoppen

Vrijdag nog wat gewinkeld in de stad. 'k Heb al eens (gratis) reclame gemaakt voor 2 favoriete winkels, die wat veraf liggen, deze keer (gratis) reclame voor winkels, waar ik vlug kan binnenspringen, als ik eens dringend iets nodig heb, of een kleinigheid. Eerst bij Pipoos geweest, waarschijnlijk alom bekend, maar nu is er ook een nieuwe vestiging midden in de stad (Jezusstraat, zijstraat van de Meir), dus heel makkelijk als je naar de stad gaat. Daar hebben ze leuke spullen, en kan je voor verschillende hobby's iets vinden. Dan naar Elke Verschooten, die is ook verhuisd, naar de Lange Nieuwstraat, en haar winkel heet Crafts en Things. Daar heb ik o.a. de Nestabilities gevonden, en ze heeft ook heel speciale stempels, zoals bv. nederlandstalige teksten en spreuken. Elke maakt heel mooie kaartjes, zie op haar blog (bij mijn favorieten). Wie voor haar/zijn hobby een tijdschrift zoekt, kan bij IMS (International Magazine Store) terecht. Ze hebben wel duizenden internationale tijdschriften over alle mogelijke onderwerpen, op het gelijkvloers en in de kelder. Natuurlijk ook normale week- en maandbladen, kranten enz.. De winkel is op de Meir en op de Melkmarkt (kleiner), maar ook in andere Belgische steden (Leuven,Brugge, Hasselt). Omdat ik verschillende maandbladen verzamel (scrappen, kaartjes maken), zowel Engelse als Amerikaanse, en die allemaal op een verschillend tijdstip in de maand uitkomen, heb ik daar een soort abonnement lopen : zij houden die tijdschriften elke maand voor mij bij, en zo hoef ik maar 1 keer alles te gaan ophalen. Het "abonnement" is vrijblijvend, en kan ook per maand worden opgezegd. Genoeg gewinkeld voor vandaag ! I did some shopping in Antwerp on Friday. So this time, some (free) advertising for shops in town, where I can go, when I need something urgent. First there's Pipoos, well known in Holland and Belgium, and they have a new shop in de Jezusstreet, near the Meir (THE shopping street in Antwerp). They have nice things, and stuff for different hobby's. Then I went to the shop of Elke Verschooten, Crafts and Things, where I found the Nestabilities, and where I also go for special stamps, like Dutch (flemish) text-stamps, which are made in Antwerp. Elke also has a blog, on which she shows here handmade cards, very beautiful ones. See her address in my list of favourites. If you need a special hobby magazine, national or international, then you must go to IMS (International Magazine Store) on the Meir. They have thousands of magazines on every subject possible, and of course normal weekly and monthly magazines, newspapers etc... It's a big store, and, as I collect different English and American magazines on scrapping and cardmaking, which appear at different times, I have a "free" subscription there, which means : they keep all those magazines for me, and I only have to go once a month, to collect them all. I can finish the "subscription" whenever I like. There are also IMS stores in other Belgian towns. Enough shopping for today !

2 opmerkingen:

  1. Ik volg Elke haar blog ook sinds een aantal maanden, en ze maakt inderdaad mooie dingen !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Merci voor de reclame Enny ;)
    Jammer dat ik er juist vrijdag niet was.

    Martine

    BeantwoordenVerwijderen