donderdag 22 juli 2010

21 juli

Gisteren, 21 juli, was het de Belgische Nationale Feestdag. Dat wordt jaarlijks gevierd met een defilé van het leger en de burgerdiensten in Brussel, in aanwezigheid van de Koninklijke Familie, en met vuurwerk 's avonds. En omdat ik zo'n goede Belg ben, kwam ik op het idee om Belgische ATC's te maken. En wat is er Belgischer dan "Manneken Pis" ?? :))) Die stempel heb ik nota bene van een Nederlandse stempelwinkel !! :))
Toen ik "Belgium" op het kaartje wou kleven, merkte ik dat ik het recht onder het Manneke zijn "behoefte" moest plaatsen... o, o, toch wel ondeugend hé ! :)))))))))

In het echt zijn de kaartjes warm geel, niet zo citroen geel als op de foto... :))

Yesterday, July 21st, was the Independent Day from Belgium, with the yearly parade of the army and the civil services in Brussels, in the presence of the Royal Family, and with fireworks in the evening. As I am a good citizen, I got the idea to make Belgian ATC's. And what's more "Belgian" than "Manneken Pis" ??? :)) It's funny, because the stamp came from a Dutch stamp company !! :))))

When I was about to glue the word "Belgium" on the cards, I noticed, that I only had place for it under the "wee" from the "Manneken"; oh, oh, kind of naughty ! :)))))

2 opmerkingen:

  1. Heel mooi gedaan Enny!
    Groetjes van een andere Belgische knutselmie, Nora

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit vind ik echt tof!
    Een hele leuke stempel
    groetjes van nog een andere Belgische
    knutselmie, Monique

    BeantwoordenVerwijderen