dinsdag 26 juli 2011

Schaduw stempelen

Jullie kennen waarschijnlijk allemaal de stempeltechniek,  één keer inkten, 3 keer stempelen, zodat je een schaduw krijgt.   Hier een variante:  de bloemen gestempeld op wit cardstock met Versamark en clear embossing poeder erop, verhitten. Dan met een sponsje de kaart ingekleurd. Nadien dezelfde bloemen met een kleurige inkt juist naast de witte bloemen gestempeld.  Overtollige inkt van de embossing afwissen.   
Voor deze kaarten heb ik de Adirondack inkten  Raspberry, Wild Plum en Purple Twilight gebruikt.




I think that you know the stamp technique : 1 time inking, 3 times stamping, so you get shadows. This is a variation :  I stamped the flowers on white cardstock with Versamark and heated with clear embossing powder.  I coloured the card  and then I stamped the same flowers just beside the white ones, in a colour.  Wipe off the ink from the embossing.

3 opmerkingen:

  1. hoi enny, deze zijn leuk ! eenvoudig, en toch heel effectief !
    groetjes, martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeer leuke techniek die ik nog niet kende en die ik zeker ook eens ga proberen! Ik vind dit heel stijlvolle kaartjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooie techniek en heel anders dan met zwart. Die wil ik zeker ook eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen