donderdag 23 augustus 2012

Ik ben er weer !

Hallo iedereen, ik ben er weer !   Na een deugddoende vakantie kan ik er weer in vliegen ! Nog hartelijk dank voor de toffe reacties !! 
Zelf heb ik nog geen kaartjes kunnen maken, je weet hoe dat gaat, als je uit verlof komt: wassen, strijken, de tuin weer in orde brengen......  
Maar ik kan wel heel mooie kaartjes tonen, die de hospita van onze vakantie-woning, Mechtild Rohrer,  maakte : met de encaustic art techniek.  Zelf heb ik dat nog nooit geprobeerd, maar het ziet er prachtig uit !   Het gaat er om, dat je gekleurde bijenwas smelt op een (oud) strijkijzer, en dat dan aanbrengt op een kaart.  Het kan ook met een speciale electr. pen en er zijn verschillende werkwijzen.



  

Hello everybody, I'm back !!  After a wonderful holiday, I'm ready to start again !!
I didn't make any new cards yet, you know how it is after a holiday, laundry, ironing, gardening....
But I have some beautiful cards from my holiday landlady, Mechtild Rohrer !  She makes cards with the encaustic art technique !  I never done this, but it's with coloured beeswax, which you melt on an (old) iron, and then put it on card.  You can also use an electric pen, and there are many different techniques.

1 opmerking:

  1. goh, encaustic, dat ligt hier ook nog in een schuif, wel leuk om te doen en het is wel een speciaal effect he :D

    BeantwoordenVerwijderen