zondag 14 oktober 2018

Herfst

Oh, wat was het vandaag toch weer een prachtige dag, 25°, zon, blauwe lucht, het blijft maar duren ! We moesten vanmorgen eerst nog gaan stemmen voor stad en provincie (in België is nog steeds stem-plicht).  Nadien ben ik met mijn hondje Flo gaan wandelen in het park. Het was er zo rustig en aangenaam, en zo stilaan kwam er een gedicht in mijn hoofd (ja, af en toe schrijf ik zelf gedichten).
Ik ga het met jullie delen, hopelijk vinden jullie het ook leuk.
Natuurlijk heb ik ook een herfstkaartje, met stempels van Lawn Fawn, de achtergrond is Marianne Design.  Nog hartelijk dank voor de vele lieve reacties op mijn kerstkaart !
HERFST IN HET PARK
Bladeren dwarrelen door de blauwe lucht 
en ik denk zo, met een zucht,
wat een mooie herfstdag,
vogels zingen, een kinderlach....
Iets om aan te denken in donkere dagen,
als we over het koude weer klagen.
Kon al dat moois maar blijven,
maar de kou zal die pracht wel vlug verdrijven.
Maar geen zorgen, het komt allemaal terug,
want de tijd gaat immers zo vlug.



Hello, we had another lovely day, 25° C, sun, blue sky, it doesn't stop !
Today, we first had to go to the elections of the city-council and province (we are still obliged to go to elections in Belgium). Afterwards, I went for a walk in the park, with my little dog. It was so serene and calm there, that a poem was forming in my head (yes, sometimes I write poems). It's in Flemish (or Dutch), so I can't translate it completely, but I made a little poem in English, to give you an idea.
Of course I also made an Autumn card, with stamps from Lawn Fawn, the background is from Marianne Design.  Thanks again for your kind comments !
AUTUMN IN THE PARK
Autumn leaves floating through the air,
birdsong and children's laughter everywhere.
And I think by myself, what a beautiful day,
wish it would never go away. 
Something to remember when days are cold,
and Winter will unfold.

6 opmerkingen:

  1. Ik vind jouw gedicht leuk. Dichten is leuk, zeker als je al wandelend op zo' n mooie dag de tekst bedenkt.
    Je kaart is prachtig van kleur en met die lieve diertjes erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent een dame met veel talenten Enny! Schattig kaartje en gedicht in beide talen mooi én waar!
    Het weer is écht ongelooflijk, zelfs nu nog 19 graden!

    XxIrene

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Happy and colourful card Enny, love this little scene it's precious.xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Was een foutje maar kaart staat er nu op hoor😉!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een leuk herfttafereeltje ! mooi
    grtjs,martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook met woorden ben jij creatief, dat wist ik niet.
    Twee heel mooie herfstcreaties, zowel het gedicht als het kaartje.

    BeantwoordenVerwijderen