zondag 20 januari 2019

Black Ice

Brrrrr..... het is ijskoud buiten, maar de zon schijnt, hoera !  Ik ga straks nog een "frisse" wandeling maken met mijn hondje, maar eerst hier een nieuw bericht, dat wel past bij dit koude weer.
Ik had al van de Black Ice techniek gehoord, maar het nog nooit gedaan. Nu was er op de "Creatief met stempels" groep een uitdaging, dus wou ik het (eindelijk) eens proberen. Ik heb verschillende filmpjes bekeken, de techniek is heel eenvoudig, je kan het doen met zwarte Stazon inkt of met zwarte Archival inkt. Mijn eerste kaart is niet zo super, de Stazon was al een beetje droog. Dus mijn tweede kaart met Archival gedaan, dat ging al beter. Het zijn 2 kaartjes van  10 op 10 cm, de tekst zet ik er later op, als ik weet waar de kaarten heen gaan.
Het fotograferen was niet zo makkelijk, de vorige dagen was het nog te donker, en met kunstlicht schittert het zo erg, dat je niets ziet. :) 
Nog hartelijk dank voor de vele leuke reacties op mijn kerstkaart van donderdag, en ik wens iedereen  een fijne zondag !




Brrrr .... it's freezing cold outside, but the sun is shining ! I'm going for a walk with my dog later on, but first a new message here, which fits with the cold weather.
I guess, you've all heard from the "Black Ice" technique, so did I, but never tried it before. But now, there was a challenge at our local stamping group, so I decided to try it. I've seen several You Tube films, it's a simple technique, which you can do with black Stazon or Archival ink.  My first card isn't so good, as the Stazon ink was already a bit dry, so for the next card, I used Archival, which worked out better.  The 2 cards are 10 x 10 cm, I'll put on some text, when I know, where the cards are going to.
Making pictures was rather difficult, the previous days were dark, and with artificial light, you can't see it, because of the heavy glitter. :)
Thanks again for all the lovely comments on my Christmas card from Thursday, and I wish you all a lovely Sunday !

9 opmerkingen:

  1. Dat is wel heel apart, ziet er mooi uit Enny!
    Fijne wandeling straks, pak je goed in!!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kaarten met deze leuke techniek Enny!
    Ohh en het is inderdaad koud, maar zo mooi buiten. Wij hebben vanmorgen al een rondje gemaakt, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Chique!
    Bijzonder om te zien hoe de afbeeldingen afsteken.
    Ook maar eens youtuben, hahahaha. We hebben een leuke hobby!!!!
    Geniet van je wandeling!
    Liefs Crealientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er heel mooi uit. Ik zag die techniek al een paar keer passeren, geen idee hoe het werkt. Ik raak nu toch wel benieuwd. Op naar de filmpjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ook moet de techniek nog uitproberen, maar ziet er wel leuk uit; mooi resultaat?
    geniet van je wandeling en bedankt voor je reactie op mijn blog
    groetjes
    Els

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige kaart en nieuwe techniek Enny , we gaan kijken
    Fijne zondagavond van Epie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel leuk gemaakt Enny. Die techniek staat ook op mijn lijstje!
    groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie kaarten, heel knap gedaan voor de eerste keer. Ik heb het ook al geprobeerd maar ik had geen mooie strakke strepen.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen