zondag 19 november 2017

Kerstkaarten voor mannen

Hallo allemaal, hier ben ik weer ! Nog hartelijk dank voor de vele lieve reacties op mijn vorige kaart, ik ben er heel blij mee ! En hartelijk welkom aan mijn nieuwe volgsters Monique, Iefje en Gerie, zo leuk dat jullie mijn blog willen volgen, ik kom zeker ook bij jullie kijken hoor !
Kaarten voor mannen zijn meestal niet zo gemakkelijk, tenzij ze een specifiek hobby hebben of het is je echtgenoot, of naast familielid, daar kan je natuurlijk voluit voor gaan !  :o)
Maar een kerstkaart voor een kennis of buur mag wat "neutraler", geen bloemen, strikjes of zo, dus heb ik hier 2 eenvoudige mannen-kerstkaarten.
Voor de eerste kaart heb ik de achtergrond met een houtmotief-stempel gestempeld, 2 banners uitgesneden en een kerstboom, die ik met een ruitjesmotief bestempelde.
De tweede kaart is met Tattered Angels glimmermist besproeid (diverse blauwtinten) en de sterren zijn met zilver embossing poeder bewerkt.
Ik hoop dat jullie ze leuk vinden en zie je graag een volgende keer terug !









Hello everybody, here I am again ! Many thanks for all the lovely comments on my last card, and a warm welcome to my new followers, Monique, Iefje and Gerie !
Cards for men are not easy to make, unless they have a specific hobby, or it is your husband or brother, then you can go "full steam ahead" !  :o)
But a Christmas card for a male neighbour or acquaintance should be more "neutral", no flowers or bows. So here are 2 simple cards for men.
On the first one, I stamped a background with a wood motif, cut 2 banners and a Christmas tree, which I stamped with  a tartan motif.
The second card is sprayed with  Tattered Angels glimmer spray, and the stars are silver embossed.
I do hope that you like the cards, see you next time !

10 opmerkingen:

  1. Ja hoor, deze zijn zeker erg leuk.
    De bovenste mooi traditioneel van kleur en de onderste mooi met de sterren.
    Mannen kaarten zijn inderdaad moeilijker, heel herkenbaar.
    Fijne week en lieve groetjes Crealientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie strakke kerstkaartjes Enny....
    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie kaarten, vooral die iin rood/groen vind ik van design super!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het zijn twee hele mooie strakke kaartjes Enny....leuk gedaan!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De eerste is tof, strak en mannelijk.
    De tweede is mooi met al die effecten. Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat heb je tof gedaan Enny ! Jij bent dus ook helemaal in de kerst-kaarten-modus ... :)
    Ik haal mijn copics en vullingen bij Danafix in Brasschaat.
    www.copicmarkersales.com ze vragen 5,65 voor een sketch marker en 8,95 voor een vulling (niet verkeerd he) en je kan het in Brasschaat afhalen, dat is dichtbij de Klina.
    Veel groetjes
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zoals beloofd doe ik een beetje later nog een kerstkaartenrondje...
    Mooie strakke kaartjes, Enny.
    Ik geloof niet dat ik ooit "mannen-kerstkaartjes" gemaakt heb. Ze zijn leuk.
    Groetjes,
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fabulous 'man' cards Enny :) I love the cute kissing dogs image in the previous post. Take care, xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Twee hele mooie kerstkaarten, voor mannen zijn die toch wat moeilijker te maken. Mooi de traditionele kleuren maar wel mooi CAS. En sterren zijn altijd goed, mooi de glinstering.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Altijd moeilijk om voor mannen aan de slag te gaan maar jij hebt dit perfect opgelost!. Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen