maandag 16 juli 2018

Workshop

Hallo, en welkom op mijn blog !
Pfff, wat is het weer heet, ik zou liefst de koelkast leeg maken en er zelf in kruipen ! :)
Maar gisteren ben ik naar een prachtige workshop geweest van Maria Bellekens in St Niklaas.
Het was een supertoffe dag, heel gezellig om 'vertrouwde' gezichten terug te zien en nieuwe hobby-vriendinnen te leren kennen ! Ook Riitta uit Finland was erbij.
Maria heeft ons in de voormiddag de geheimen van haar prachtige en kleurige achtergronden verraden en dan mochten we die verschillende technieken oefenen. In de namiddag hebben we met enkele van die achtergronden kaartjes gemaakt, zelfs een kerstkaartje (hoera !), maar dat laat ik donderdag zien.  
Intussen heeft zij ons ook Eco-printing getoond.  Ik had al wel eens wat bladeren en bloemen met cardstock door de Cuttlebug gedraaid, maar dit is toch een heel andere techniek en het resultaat is prachtig, zoals je hieronder kan zien. Natuurlijk kan je er ook een andere kleur voor nemen, bvb. rood, blauw, groen....  Ik moet die kaarten wel nog persen onder bvb. dikke boeken, bijsnijden en er een passende tekst bij stempelen (bvb. deelneming).
Wauw, ik ben weer geïnspireerd, maar er wacht ook weer veel tuinwerk op mij.... dus eventjes geduld voor meer "voorbeelden".
Intussen wens ik iedereen nog mooie zomerdagen, en donderdag ben ik er weer met "de" kerstkaart !









Hello everyone and welcome !
Wow, it's so hot (again), I would love to clear out the fridge and crawl in myself ! :)
But yesterday, I went to a fantastic workshop from Maria Bellekens.  I was a great day, very nice to see familiar faces, and meet new hobby-friends.  Riitta from Finland was also there.
In the morning, Maria showed us different techniques, which she uses to make those beautiful backgrounds.  In the afternoon, we used some of those backgrounds to make cards, even a Christmas card (hooray !), but I'll show that on Thursday.
Meanwhile she also showed us a special technique, called "Eco-printing". In the past, I already put some leaves and flowers with cardstock through the Cuttlebug, but this is quite different, and the result is beautiful, as you can see on the pictures.  Of course, you can use other colours, like red, blue, green....  But first I have to press those cards under some heavy books, cut them to the right format, and stamp a text, f.i. a condolence...
Well, I'm inspired again, but there is a lot of garden work too, so please be patient.... 
Meawhile I wish you all a very nice day, and I'm back on Thursday, with "the" Christmas card !

8 opmerkingen:

  1. Ik snap niets van je Eco printing techniek, maar dat ia het mooie van workshops, daar leer je altijd weer bij en je kaart is prachtig! Het word nog heter volgende week Enny, kalm blijven maar dus!
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. waw, dat moet een fantastische workshop geweest zijn! toffe kaart!
    Ik ben benieuwd naar je kaart voor donderdag!
    Dat ecoprinting ziet er ook super uit Enny!
    groetjes
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij hebt een toffe workshop gehad. Lekker experimenteel. Je kaartje is heel helder van kleur. Tof!
    De beelden op het nieuws over de bijeenkomst in Brussel voor de Rode Duivels ontroerden me. Er heerste zoveel sfeer, vrede en trots.
    Bij Frankrijk zag ik heel wat anders passeren...xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Brilliant result of your workshop...love the colours on the first card.xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wauw Enny dat ziet er inderdaad echt prachtig uit zeg ! Wat een leuke en fleurige kaart en de andere, is dat met zo'n soort heksensoep gemaakt zoals ze zeggen ?
    Liefs
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zag de foto's van Maria op facebook. Prachtige kaarten hebben jullie gemaakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat een leuke techniek, heel apart! Je kaartje is prachtig!
    Sterkte met tuinieren in combinatie met de warmte. Van mij mag het ook wat koeler worden. Fijn weekend!
    groetjes,
    Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo te lezen en te zien een heel toffe workshop!

    BeantwoordenVerwijderen