maandag 5 augustus 2019

Stempel-idee

Hallo en welkom op mijn blog !  Allereerst hartelijk dank voor de vele leuke reacties op mijn kerstkaart, altijd fijn om te lezen !
Vandaag heb ik een kaart met een techniek die ik in het Engelse tijdschrift "Cardmaking & Papercraft" heb ontdekt.   Zij noemen het "Velveteen stamping". Toch leuk om eens iets anders te proberen.
Op een witte kaart stempel je een achtergrond-stempel met witte pigment inkt (bvb Memento).
Dat (voorzichtig) drogen met een heattool.  Dan met gewone kleureninkt (bv. Distress) er bloemen of iets anders over stempelen. (zie eerste foto) Het moeten wel 'dichte' stempels zijn, geen holle, die je zelf nog moet inkleuren. En liefst donkere kleuren gebruiken. In die bloemen zie je dan het motief van de achtergrond-stempel  (zie detail-foto). 
Op de laatste foto zie je de volledige kaart, ik heb er nog een wens met een nietje op vastgemaakt, zodat je ook onder de tekst kan kijken. Dit kaartje is nogal "tropisch", maar ik denk dat het  bvb. met stempels van herfstbladeren ook mooi wordt.
Nog een fijne dag en tot de volgende keer !





Hello and welcome ! First of all many thanks for the lovely comments on my last card, always nice to read.
Today I show a card with a technique which I found in the English magazine "Cardmaking & Papercraft".  They call it "Velveteen stamping".
On a white card, you stamp a background stamp with white pigment ink (f. i. Memento).
Carefully dry with a heattool.  Then stamp flowers with different colours of ink (I used normal Distress) on the card. (see picture 1).  Use full stamps, not the ones you have to colour in.  In the flowers, you see the motive of the background stamp (see picture 2) .
On picture 3 you see the completed card. I've put on a sentiment with a staple.
This card is rather "tropical", but I guess you could also use autumn leaves. 
Have a nice day and see you next time !

8 opmerkingen:

  1. OOhh wat een leuke techniek Enny!
    Erg mooi resultaat, nu nog opzoek naar dichte stempels:), ga ik het ook eens proberen.
    Bedankt voor het delen!!
    Je tekst erop is ook super.
    Fijne dag, lieve groetjes Crealientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke techniek Enny, zo leuk om dingen uit te proberen en je tekst genietjes past heel goed bij je prachtige kaart!
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi effect Enny ! En mooi hoor in deze zomerse kleuren !
    Groetjes
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gave techniek Enny, ga ik onthouden om het ook eens te proberen. De kaart is prachtig zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi Enny. A beautiful card, love the gorgeous colours here.xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een fris en vrolijke kaart! die techniek wil ik ook wel eens uitproberen.
    Grtjs, Katrin

    BeantwoordenVerwijderen
  7. lijkt mij een leuke techniek m eens uit te proberen. heb hier wel weer mooie kaartjes zien verzchijnen. bedankt voor je reactie op mijn blog.
    groetjes
    Els

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke techniek, mooi resultaat. Dank voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen