donderdag 27 augustus 2020

Donderdag - kerstkaart

 Oh, het lijkt wel herfst ! Gisteren stormweer, grijs, wat regen....  ik denk dat die "mooie zomer" nu wel voorbij is. En de tijd vliegt al even snel als de wind.  Vandaag weer een kerstkaart voor "52weekstochristmas", met een snijmal van Studio Light, en nog wat rest-papier. Ik heb er niet alle stukjes uit gekregen, maar misschien zou het dan toch te donker zijn. Intussen heb ik al heel wat kunnen oogsten in de tuin, o.a. heerlijke tomaten. Ook nog een "zonnige" foto van mijn zonnebloemen. Volgende week ga ik er even tussen uit, voor wat vakantie "in eigen land".   Zodra ik terug ben, horen jullie weer van mij.  Nogmaals hartelijk dank voor de lieve reacties op mijn vorige kaart !





Wow, it seems like Autumn already,  cold, grey, stormy weather...  I think that Summer is gone now. And time flies as fast as the wind here.  Today another Christmas card for "52weekstochristmas", with a die from Studio Light. I couldn't get all the pieces out, but it possibly would have been too dark anyway. Meanwhile, I could  pick lovely tomatoes in the garden, and I also show a "sunny" picture from my sunflowers.  I'm away for a short break, so you'll hear from me when I'm back.  Thanks very much for your nice comments on my last card !


31 opmerkingen:

  1. Leuk gedaan Enny met je stans op je kerstkaart, leuke combinatie. Prachtige tomaten , wij hebben alleen cherrytomaat dit jaar gezet.
    Wat een super mooie zonnebloem in je tuin.
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke postzegel(kaart) Enny, mooi gecombineerd allemaal. Wauw wat een mooie grote tomaten, die zullen vast lekker smaken.
    Veel plezier in je vakantie, geniet ervan.
    Leuk je weer te zien bij 52 WTC.
    Lieve groetjes Miranda (dt 52 WTC)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Enny, een hele mooie kaart met de blauw/ witcombinatie, heel stijlvol. En wat een mooie sappige tomaten, het water komt me in de mond. Geniet van je vakantie, de week nadien zijn we er ook een weekje tussenuit. Tot hoors, Laurette.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke kerstkaart en wat een mooie zonnebloemen en lekkere tomaten!
    Groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie kaart, ziet er winters uit. De zonnenbloemen zijn prachtig en je tomaten zijn reusachtig, smaken ze ook goed? Lekker hoor even een weekje ertussen uit, veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een mooi kaartje met de leuke stansjes
    je tomaten en zonnebloemen zien er goed uit
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi kerstdorpje heb je gemaakt, er blijft wel heel veel vast zitten. Heerlijk tomaten uit eigen tuin, lekkerder als die waterballen uit de supermarkt
    Groetjes
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Juist wel leuk dat niet alle stukjes eruit zijn Enny, geeft een mooi sfeertje zo.
    Wauw wat een prachtige zonnebloemen en dan die grooooote tomaten....lekker soepje van maken? Fijne vakantie en lieve groetjes xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is idd een groot verschil ineens maar september kan nog héél aangenaam zijn dus daar kijk ik wel naar uit hoor!
    Mooie mal op je kaart Enny, fijne vakantie!
    XxIrene

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een super mooie kerstkaart!
    De tomaten zien er erg lekker uit.
    Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie kaart heb je gemaakt, leuk met alleen het blauw en wit.
    Fijn dat je lekker uit de tuin hebt kunnen oogsten, hier zijn er ook al wat tomaten geoogst.
    Hele fijne vakantiedaagjes toegewenst, geniet er maar van.
    Groetjes van Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke kerstkaart Enny en je zonnebloemen staan er nog prachtig bij. Oogst uit eigen tuin is altijd erg leuk he.
    Groetjes
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat zien er super lekkere tomaatjes uit Enny,
    Fijne vakantie !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk kerstkaartje in deze kleurtjes Enny!
    Je hebt al goed geoogst uit de tuin....heerlijk he tomaten uit eigen tuin! De zonnebloemen doen het ook goed.
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een prachtig tafereel op je kaart Enny! Hier was het gisteren nog goed weer, veel wind maar geen regen, dat gaat hier meestal voorbij. Mooie oogst die tomaten, Ze zullen vast smaken. Wij hebben ook één zonnebloem, en die wordt vertroeteld door manlief, die enigste die uit gekomen is. Alvast een fijne vakantie toegewenst!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie kaart, Enny. Leuke mal is dat. En prachtige tomaten en zonnebloemen. Mijn zonnebloem is met de storm van van de week alle bloemblaadjes verloren, helaas.
    Gezellig dat je weer meedoet met 52WTC!
    Groetjes
    Jantine DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een mooie kerstkaart en prachtige oogst uit de tuin. Ik hoop dat je nog een beetje gezellige mooie dagen hebt als je op vakantie gaat.
    Groetjes van Marian.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een gezellig tafereeltje op je kerstkaart.
    Grote tomaten heb je zeg!
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooie kaart. Zalig je eigen oogst, daar geniet ik ook zo van.
    Zag je dat ik vorige week iets postte wat ik maakte van de jurk, ik denk dat je het net gemist hebt want anders had je zeker een reactie achter gelaten. 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wauw Enny! T is pas na het lezen van jouw blogbericht dat ik zag dat het niet de bedoeling was om nog stukjes te laten zitten, maar mss goed dat de stans niet volledig door gesneden heeft want nu lijkt het alsof de huizen echt helemaal onder gesneeuwd zijn.
    Wat een mooie oogst! Ik hoop dat we nog wat goed weer krijgen want ik heb nog massaal veel groene tomaten.
    Grtjs,
    Katrin
    https://derodedraadvantantekaat.weebly.com/mijn-blog

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Erg leuke kerstkaart, Enny.
    En wat een mooie oogst!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hele leuke kaart! En je zonnebloem is ook prachtig, net als de tomaten, wat zijn ze groot!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi kaartje is het geworden. En wat staan je zonnebloemen mooi. De 🍅 zien er smakelijk uit. Geniet ervan en ook van je vakantie.
    Groetjes
    Els

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hallo Enny , leuke kaart wéér gemaakt en in vakantiestemming :-)
    Fijne holidays het word beter weer binnenkort en je oogst ziet
    er goed uit hoor !! Mooie zonnebloemen Wwooww.......
    Groetjes van Epie DT52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Beautiful card Enny but wow those tomatoes and sunflower are super gorgeous too. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mooie kaart! En wat leuk dat je zelf kunt oogsten. Mijn tomaten zijn mislukt. Ik had zaadjes meegenomen van een Franse tomaat; waarschijnlijk heeft hij toch een ander klimaat nodig.
    Een hele fijne vakantie gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooi kerst landschap op je kaartje.
    Ik heb vandaag 6 kilo tomaten in de vriezer gedaan, kunnen we even vooruit om soep te maken.
    Zulk slecht weer was het toch niet vandaag, amper regen gezien en nog buiten gezeten.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Heel leuk kerstkaartje! Bedankt voor je deelname aan onze wekelijkse challenge bij 52WTC. En mooie foto's van je zonnebloemen en heerlijke tomaten, genieten!
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Leuke kerstkaart en mooie oogst tomaatjes ! Groetjes, Gina

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hi Enny

    What a great die .. .. it has created a beautiful scene.

    Lovely looking at your garden produce and flowers too. Our tomatoes were very late to start turning red .. .. I have a feeling there will be lots of green ones left this year (which my friend will love as she turns them into green tomato chutney).

    I hope you have enjoyed your well earned break!

    Love Jules xx

    BeantwoordenVerwijderen